masa

Wednesday, December 17, 2008

Artikel - Kamera Murah dan RM1 Juta

Ini ada satu artikel baru untuk anda:

....Dengan keseluruhan peralatan yang berharga RM3,250.00, saya mendirikan
Adan Impresif. Sedar tak sedar, berpunca dari kamera buruk inilah yang
telah membuahkan berbagai keuntungan dalam perniagaan saya sekarang.
Bak kata pepatah, perjalanan seribu batu bermula dengan satu langkah
pertama.

Ada apa dengan modal wang? Kita ada masa 24 jam sehari, kita
masing-masing dianugerahkan dengan bakat yang unik. Gunakan apa saja
yang ada. Jangan complaint dengan apa yang kita tidak ada. Saya masih
ingat, Tan Sri Halim Mohammad (Pemilik Halim Mazmin, salah seorang
multi jutawan Malaysia) pernah berkata kepada saya, "Orang kita
berniaga tak banyak modal wang. Tapi kita ada modal kemahiran dan
masa. Gunakan ini habis-habisan. Cuma ini yang kita ada"

Tidak keterlaluan jika saya katakan, kamera ini telah membantu saya
membuat lebih dari RM1 juta ringgit untuk Adan Impresif. Saya tak kata
saya jutawan sebab saya tidak ada RM1 juta dalam bank sekarang. Tapi,
jutaan ringgit telah dibuat dalam tempoh 7 tahun walaupun
kebanyakannya telah hangus membayar sewa, gaji, stok dan sebagainya.....

(ihsan dari Adan Photography, www.adan.biz / www.fototeacher.com)

No comments: